T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / GÖLMARMARA - Atatürk İlkokulu

Haberler

Nis

3. sınıflar olarak "Yönetim Birimleri" konusunda mahalle muhtarımız Hayretiin YAVRULARI misafir ettik. Öğrencilerimiz yönetim konusunda merak ettikleri soruları mahalle muhtarımız Hayrettin YAVRULAR a ilettiler. Soru cevap etkinliğimiz oldukça renkli geçti. İlgisinden dolayı Mahalle muhtarımıza öğrencilerimiz ve okul idaremiz adına teşekkür ederiz.

Nis

Okul Müdürümüz Musa ÇOKAN'ın mesajı :

Arkadaşlar gayretleriniz için hem sizlere hemde öğrencilerimize çok teşekkür ediyorum sizler de velilerinize teşekkürlerimi bildirin.Güzel bir sosyal sorumluluk projesi oldu.

Nis

Bilim Çocuk, TÜBİTAK tarafından Ocak 1998'den beri yayımlanan aylık çocuk dergisidir. Çocuklara bilimi sevdirmek, bilime katkı yapabileceklerini göstermek, soru sorma, araştırma yapma, okuma isteği uyandırmak amaçlarını taşır. Yedi yaş ve üstü çocuklara yöneliktir. Her ayın 15’inde 64 sayfa olarak yayımlanmaktadır.

Mrt

Ormanlar, bir milletin en önemli zenginlik kaynağıdır. Çok uzun bir süreçte oluşan ormanlarımızı korumak ve yeni orman alanları oluşturmak hepimizin vatandaşlık görevidir. Bu vatandaşlık görevimizi yerine getirirken ağacı ve ormanı korumanın, uygarlığın en temel göstergesi olduğunu çocuklarımıza öğretmeli ve bu bilinçle ormanlarımıza sahip çıkmalıyız.   Birçok canlı türünün doğal yaşam alanını oluşturan, ağaç köklerinin toprağı tutma özelliği ile erozyon oluşumuna ve sellere engel olan ormanlar, bir ülkenin doğal güzellik ve zenginlik kaynağıdır. Çok uzun bir süreçte oluşan ormanlarımızı korumak ve yeni orman alanları oluşturmak hepimizin vatandaşlık görevidir.   Ülkemizde ve dünyada çevre bilincini oluşturmak ve ormanların önemini vurgulamak için 21- 26 Mart tarihlerinde kutlanan Orman Haftasında Ormanların korunduğu ve gelecek kuşaklara yaşanabilir, sağlıklı ve yeşil bir dünya bırakmak için herkesin en az bir ağaç dikmesini temenni ediyoruz.

 

Orman Haftası, Türkiye'de okullarda 21 - 26 Mart tarihleri arasında kutlanan bir haftadır. Orman haftası ve ağaç bayramı olarak da adlandırılır. Bu bayramı bizlere yaşatan Mustafa KILIÇ öğretmenimize ve öğrencilerine çok teşekkür ederiz.

Mrt

Kahraman ordumuzun tüm zorluk ve imkânsızlıklara rağmen cansiperane bir şekilde mücadele ettiği sadece Türk tarihinin değil Dünya tarihinin de akışını değiştirerek, zaferle taçlandırdığı tarihin en büyük zaferlerinden olan Çanakkale Zaferinin 109. yılı münasebetiyle bir dizi program düzenlendi.

18 Mart Çanakkale Zaferi, geçmişi şan ve şerefle dolu yüce milletimizin bütün zorlukların üstesinden gelerek yeniden şahlandığı, tüm dünyaya "Çanakkale Geçilmez!" dedirttiği unutulmaz zaferdir. Çanakkale Zaferi'nin 109. yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Çanakkale'de destan yazan kahramanlarımızın, bugünün Türkiye'si için canını hiç düşünmeden feda ederek makamların en yücesine kavuşan tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Programı hazırlayan Arzu ETİZ öğretmenimize ve öğrencilerine teşekkür ederiz.

Mrt

 

İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Akif ERSOYU anma programını Ayşe ERGÜN öğretmenimiz ve öğrencileri tarafından gerçekleştirildi. 

İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ 12 MART 1921

İstiklal Marşımız, yurdumuzun düşman işgaline uğradığı felaket günlerinde hazırlandı. Saldırgan düşmana karşı Anadolu'da tutuşan heyecanı koruyacak; vatan sevgisiniveinancıCanlıtutacak bir marşın hazırlanması düşüncesi, Genel KurmayBaşkanıİsmet (İnönü) Paşa dan geldi.

İsmet İnönü böyle bir marşın Fransız ordusunda mevcut olduğunu ve bizim ordumuz için de faydalı olacağını Milli Eğitim Bakanlığına iletti. Milli Eğitim Bakanlığı da bu düşünceyi benimseyip bir yarışma düzenledi. Beğenilen güfte için 500 lira ödül verilecekti. Yarışma için 734 şiir gönderildi. Bir kurulca bunlar titizlikle incelenip 6 tanesi ayrıldı. Ama hiçbiri beğenilmedi; marş olacak değerde bulunmadı.

OzamanBurdur Milletvekili olan Mehmet Akif'in para ödülünden rahatsızlık duyduğu için yarışmaya katılmadığı öğrenildi. Dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi şairin Meclis'teki sıra arkadaşı Balıkesir Milletvekili Hasan Basri Bey'in yardımını istedi.

Hasan Basri Bey bundan sonrasını şöyle anlatıyor:
Akif Bey'in yanımda olduğu bir zaman,elime birKağıtparçası alarak,onun dikkatini çekecek bir tarzda yazmaya başladım.

Ne yazıyorsun?

Marş…İstiklal Marşı yazıyorum.

Yahu sen ne adamsın? Seçilecek şiire para ödülü verileceğini bilmiyor musun? içinde para olan bir işe nasıl katılıyorsun?

Yarışma kaldırıldı? Seçilecek şiire ne para verilecek, ne de her hangi bir ödül. Milli Eğitim Bakanı bana güvence verdi.

Ya, o halde yazalım.

İşte böylece yazılmaya başlanan ve 48Saattebitirilen İstiklal Marşı, imzasız olarak Milli Eğitim Bakanlığının seçici kuruluna sunuldu. Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi, daha önce seçilen 6 şiirle birlikte yeni şiiri Ordu Komutanlarına gönderdi. Onlardan, şiirlerin askerlere okunmasını, beğenilenleri sıralamalarını istedi. Komutanlar, kısa sürede sonucu bildirdiler: Hepsi de Mehmet Akif'in şiirini birinci sıraya almıştı. Bundan sonraki iş, İstiklal Marşı'nın T.B.M.M'ne getirip kabul ettirmekti. Marş, ilkin Meclis'in 1 Mart 1921Günüyaptığı ikinci oturumunda ele alındı.BaşkanMustafa Kemal'in söz vermesi üzerine Hamdullah Suphi kürsüye gelerek, sık sık alkışlarla kesilen şiiri okudu ve son seçimin Meclis'e ait olduğunu söyledi. OGünoylama yapılmadı. Şiirle ilgili konuşmalar ve oylama, Meclis'in 12 Mart 1921 günü öğleden sonraki oturumunda yapıldı. Bazı milletvekilleri, bir komisyon kurularak şiirin yeniden incelenmesini, bazıları da hemen görülüp karara bağlanmasını istediler. Uzunca tartışmalardan sonra, şiirin kabulü için verilen 6 önerge benimsendi ve İstiklal Marşı çoğunlukla kabul edildi.

Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katıldı. 1924yılındaAnkara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etti. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930 da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı orkestrası şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922 de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe kondu. Marşın armonilenmesini Edgar Manas, bando düzenlemesini İhsan Servet Künçer yaptı.

Mrt

Ali Ülker isimli öğrencimiz  ilçemizde gerçekleştirilen Zeka Oyunları 3D akıllı bloklar yarışmasında ilçe 1. olmuştur.  Ödülü Milli  Eğitim Müdürümüz Mehmet ŞAHİN tarafından verişmiştir.

Öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Yeşilay Haftası

 

Yeşilay Hakkında Soru ve Cevaplar

Yeşilay hangi tarihte ve kimler tarafından kuruldu?

Yeşilay 5 Mart 1920'de, İstanbul'da Dr. Mazhar Osman Uzman ve dönemin 30 aydını tarafından kurulmuştur.

Yeşilay'ın tarihçesi hakkında bilgi verebilir misiniz?

Yeşilay, 1920'de İngiliz işgal güçlerinin İstanbul Limanı'na gemilerle getirdiği binlerce kasa alkollü içkiyi gençlerimize bedava dağıtıp onları zehirleyerek işgale karşı direnişi kırmak istemelerine karşı mücadele amacıyla dönemin Şeyhülislam'ı İbrahim Haydarizade'nin himayesinde Dr. Mazhar Osman Uzman ve arkadaşları tarafından 5 Mart 1920'de İstanbul'da "Hilal-i Ahdar" adıyla kurulmuştur.

"Hilal-i Ahdar" ismi daha sonra "Yeşil Hilal" ve "Yeşilay" olarak değiştirilmiş, 1934 yılında Atatürk'ün Cumhurbaşkanlığı, İsmet İnönü'nün Başbakanlığında Bakanlar Kurulu kararıyla Yeşilay'a "kamuya yararlı dernek statüsü" verilmiştir.

Yeşilay Haftası ne zaman kutlanmaya başlanmıştır?

Kuruluşundan itibaren çeşitli tarihlerde, farklı isimlerle kutlanmış; dönemin Yeşilay Başkanı Dr. Şükrü Hazım Tiner'in gayretleriyle 1960 yılından itibaren, Yeşilay'ın kuruluş gününü de kapsayan 1-7 Mart Haftasının her yıl "Yeşilay Haftası" olarak kutlanması kararlaştırılmıştır.

Yeşilay'ın çalışma alanları hangileridir?

Yeşilay'ın ilk kuruluş amacı alkol bağımlılığı ile mücadeleydi. Zamanla bağımlılık türlerinin artmasıyla tütün, madde, kumar ve internet bağımlılığı olmak üzere Yeşilay günümüzde 5 bağımlılık alanında bilimsel ve kanıta dayalı çalışmalarını sürdürmektedir.

Yeşilay'ın vizyon ve misyonu nedir?

Yeşilay'ın Vizyonu
Bağımlılıkla mücadelede ulusal ve uluslararası düzeyde öncü rol oynayan bir Yeşilay.

Yeşilay'ın Misyonu
Yeşilay, insan onurunu ve saygınlığını temel alan, toplumu ve gençliği ayrım gözetmeden zararlı alışkanlıklardan korumak için çalışan, milli ve ahlaki değerleri gözeterek ve bilimsel metotlar kullanarak tütün, alkol, uyuşturucu madde, teknoloji, kumar vb. bağımlılıklarla mücadele eden; önleyici ve rehabilite edici halk sağlığı ve savunuculuk çalışmaları yürüten bir sivil toplum kuruluşudur.

Bağımlılık nedir?

Bağımlılık zarar verici sonuçlar doğurmasına rağmen zararlı olan maddeye ve nesnenin sürekli kullanılmasına neden olan bir beyin hastalığıdır. Bu hastalığa zarar verici davranışlar da eşlik eder. Bağımlılık, hem beyni hem de davranışları etkileyen bir hastalıktır. Ancak bu hastalığın tedavi edilebilir bir hastalık olduğu unutulmamalıdır.

Sigara bağımlılığı hakkında bilgi verebilir misiniz?

Sigara dünyada ve ülkemizde önemli bir halk sağlığı sorunudur ve yüksek oranda nikotin içerdiği için bağımlılık yapma potansiyeline sahiptir. Sigara ve diğer tütün ürünleri kullanmak zamanla kişide psikolojik ve fiziksel bağımlılık oluşturur. Tütün ürünlerinde 4000'den fazla zehirli kimyasal madde bulunmaktadır. Sigarayı bırakmak kişinin iradesi ve gerektiğinde uzman desteği alınmasıyla mümkündür. Sigaranın içerdiği zararlı maddelerden dolayı dumanı da içmeyenlere zarar verir. Buna pasif içicilik denir. Sigara içilen yerlerden uzak durmak, içen kişileri uyarmak sağlıklı bir ortam için önemli bir görevdir. Daha fazla bilgiye tbm.org.tr web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Teknoloji bağımlılığının belirtileri nelerdir?

  • Kullanılan madde miktarının veya davranışa harcanan vaktin giderek arttırılması,
  • Kullanım/davranış sıklığı azaldığında huzursuzluk, uykusuzluk, öfke gibi yoksunluk belirtilerinin görülmesi,
  • Sebep olduğu sorunlara rağmen kullanımın sürdürülmesi,
  • Zamanın çoğunluğunun söz konusu madde veya davranışla geçirilmesi,
  • Kullanımın, sorumlulukların önüne geçmesidir.
  • İnsan bağımlılık noktasına bir anda gelmez, bu süreç adım adım ilerler. Bağımlılığın başlamadan önlenmesi için bilinçli olunmalıdır.

Şbt

Çocuklar eğlenceli dakikalar geçirdi

Gösteriden önce illüzyonist  gösterinin sihirbazlıkla ilgili olmadığını ve çocuklara illüzyon hakkında bilgiler verdi. 40 dakika süren ve çeşitli oyunların sergilediği etkinlikte çocuklar oldukça neşeli anlar geçirme şansı yakaladı. İllüzyonist zaman zaman eğitmen ve çocuklarıda oyunun içine katarak izleyicilerin eğlenmelerini sağladı. Gösteri esnasında ve sonrasında çocuklar ile eğitmenler sahne performansından dolayı illüzyonistİ ayakta alkışladı.

Ekm

Ekm

Eyl

Eyl

Okulumuz 2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı'nın başlamasıyla birlikte ders başı yaptı. İlköğretim Haftası nedeniyle İlçe kutlama programı okulumuzda yapıldı.İlköğretim Haftası Kutlama Programına Kaymakamımız Sayın Celil ATEŞOĞLU, İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili Sayın İbrahim TIRAŞ, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Hüseyin ENGİN, kurum amirleri, veliler ve öğrenciler katıldı. İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili İbrahim TIRAŞ'ın açılış konuşması ile başlayan kutlama programı, öğrencilerin şiir okumaları, oratoryo ve çeşitli gösterileriyle devam etti.

Kaymakamımız Sayın Celil ATEŞOĞLU, tüm öğrencilerin yeni eğitim ve öğretim yılını tebrik etti. Öğrenci ve öğretmenlerin başarılı bir yıl geçirmesi temennisinde bulundu.

Program bitiminde Kaymakam Sayın Celil ATEŞOĞLU, okul müdürleri ve öğretmenlerle birlikte toplantı yaparak okullarımızın durumları ile ilgili yetkililerden bilgi aldı.

Eyl

2023-2024 Eğitim Öğretim yılında Manisa Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi olarak, ilimizin eğitim kalitesini geliştirmek maksadıyla aşağıda yer alan projelerin okul ve kurumlarımızda uygulanması planlanmıştır.

           18.08.2023 tarih ve  81703430 sayılı Valilik Oluru ile uygulanacak olan MANEP kapsamındaki proje ve faaliyetlere ilişkin dökümanlara aşağıdaki linklerden ulaşılabilirsiniz.

1- MANİSA HER YERDE OKUYOR PROJESİ

     MANİSA HER YERDE OKUYOR PROJESİ EKLERİ

2- ŞEHRİM BENİM EVİM PROJESİ

     ŞEHRİM BENİM EVİM PROJESİ EKLERİ

     - Şehrim Benim Evim Bilgi Yarışması faaliyeti

3- MANİSA SANA KANIM FEDA PROJESİ

4- ÇEVRİMDIŞI ZAMANLAR BİZİ HAYATA BAĞLAR PROJESİ 

     ÇEVRİMDIŞI ZAMANLAR BİZİ HAYATA BAĞLAR PROJESİ EKLERİ

5-RENKLİ DOKUNUŞLAR PROJESİ

6- MANİSA MESLEĞİM GELECEĞİM MESLEK LİSELERİ SEKTÖR İŞBİRLİĞİ PROJESİ

7- EĞİTİMDE MANİSA AKADEMİ PROJESİ

     EĞİTİMDE MANİSA AKADEMİ PROJESİ EKLERİ

     - Anne Baba Eğitimi Faaliyeti

     - Manisa'da Her Yerde Matematik Faaliyeti

     - Manisa'da Her Yerde İngilizce Faaliyeti

        Manisa'da Her Yerde İngilizce Faaliyeti Ekleri

     - Manisa'da Türkçe Seferberliği Faaliyeti

        Manisa'da Türkçe Seferberliği Faaliyeti Ekleri

8- GÜÇLÜ KURUM GÜÇLÜ GELECEK PROJESİ

     GÜÇLÜ KURUM GÜÇLÜ GELECEK PROJESİ EKLERİ

9- SU TASARRUFU VE ENERJİ VERİMLİLİĞİ PROJESİ

     SU TASARRUFU VE ENERJİ VERİMLİLİĞİ PROJESİ EKLERİ